Frivillig tillverkargaranti

Garanti

Här hittar du användbara tips och svar på vanliga frågor om hansgrohes garantivillkor. Välj bland frågorna nedan, hitta din fråga och läs svaret.

Erbjuder hansgrohe frivilligt en garanti utöver den lagstadgade garantin?

Högsta kvalitet är en grundläggande del i Hansgrohes företagsfilosofi. Därför har vi själva valt att ge våra kunder fem års tillverkargaranti på våra produkter. I våra garantivillkor finns detaljerad information och förutsättningarna för garantin.

Slutar tillverkargarantin gälla vid byte av reservdelar?

En förutsättning för att vår garanti ska gälla är att produkten installeras fackmässigt och underhålls korrekt. I servicemanualen finns en beskrivning hur du byter reservdelar fackmässigt. Se våra garantivillkor för mer information.

Vart vänder jag mig med en reklamation?

hansgrohe säljer sina produkter genom distributörer, fackhandel och återförsäljare. Därför har kunden i första hand rätt att reklamera produkten direkt hos försäljaren, d.v.s. hos fackhandeln eller återförsäljaren, inte hos tillverkaren. Vänligen kontakta försäljningsstället där du köpte produkten om du vill reklamera den.

Hur lång garanti är det på hansgrohe-produkter?

Det finns en 5-årig produktgaranti på alla hansgrohe-produkter som köpts efter den 1 januari 2010. Hansgrohe distribuerar sina produkter via grossister som säljer produkterna till rörmokare och VVS-butiker där du som slutanvändare köper dem. Om du vill göra ett garantianspråk, ska du därför vända dig till det ställe där du köpte produkten. Här hittar du mer detaljerad information om garantin på hansgrohe-produkter.