Badrumsprodukter från 1960-talet fram till nu: #hansfactor
Vårt gröna skaparhjärta

#hansfactor: 120 års passion för vatten

Ta en inspirerande idé och prova dig fram tills du hittar en hållbar lösning. Det är vad hansgrohe har gjort i 120 år. Att vara uppfinningsrik, ha en ståndpunkt och ta ansvar. #hansfactor är det gröna skaparhjärtat som slår i alla oss som tror på en bättre framtid. För oss, för våra barn, för vår värld.  

120 års hårt arbete och testande

Hans Grohe, vidsynt vattenpionjär och företagets grundare.
Det underbara elementet vatten och en önskan att erbjuda människor en bekväm duschupplevelse inspirerade pionjären Hans Grohe varje dag under hela livet.

Vem var Hans Grohe? En grundare som brann för framtiden. Det han startade bland kullar, skogar och bäckar år 1901 har fortsatt driva idésprutorna i Schwarzwalds skogar: en passionerad kärlek till vatten. Än idag är frågan de ställer sig:”Vilken upplevelse vill människor få i badrummet idag och imorgon?”. Det är ett förhållningsätt som gör dem till trendsättare för kvalitetsprodukter inom sin bransch. 


Från hemmafixare till en global framgångsrik tankesmedja. Det är Hans Grohes historia i ett nötskal. Hans första genidrag kom år 1928: en handdusch med porslinsreglage. Den uppfinningen gjorde duschstunden säkrare och bekvämare långt innan begreppet wellness hade uppfunnits.

Innovation. Igår och idag. #hansfactor

Det nya sättet att duscha med PowderRain

hansgrohe uppfinningen PowderRain ur den nya handduschen Pulsify.
hansgrohe förbättrar och förskönar outtröttligt sina produkter: Nyligen har det börjat strila mikrofint PowderRain ur Pulsify duscharna.
Låt oss göra ett hopp i tiden från 1901 till idag – och ett kvantsprång när det handlar om duschupplevelser. Sedan år 2019 har hansgrohe glatt sina kunder med PowderRain. Badrummet har blivit en sensuell oas där vi laddar våra batterier och känner i både kropp och själ att vatten kan så mycket mer än bara hålla rent. 

Mer om PowderRain 

Kvaliteten slutar inte vid ljudet

Uppfinnarna hos hansgrohe vet att stråltypen är avgörande för en fantastisk duschupplevelse – det är också ljudet av vatten. Det är därför strålforskare i vårt strållaboratorium känner av hur vatten rinner genom blandare och duschar. I vårt Sound Lab lyssnar ljudexperter på vilka ljud som uppstår. Hur låter det perfekta vattnet? Ju tystare, desto bättre. Vår yrkesstolthet säger att störande ljud inte har något att göra i premiumprodukter. Men hansgrohe vore inte hansgrohe om vi inte tog till vara till och med detta oljud. Lyssna själv hur fantastiskt det låter.

Var som hans! Framtiden behöver dig.

Vi resonerar inte i termerna generation X, Y eller Z. Vi är generation h och står för hållbart klimat och digital förändring. Vi angriper vår tids frågor med kunskap och en passion för att skapa. Så låt oss inspireras en smula av hansgrohes kreativa pionjärer och själva bli problemlösare: Låt oss bli generation h! 
​​​​​​​

Även små steg på väg mot hållbarhet räknas. Smarta hansgrohe tools och produkter hjälper dig på vägen. Exempelvis räknar hansgrohes vattensparkalkylator ut hur mycket vatten du kan spara med olika blandare och duschar. Bra för klimatet, bra för plånboken!

Spara vatten – och ge något tillbaka till vår planet

Det gröna badrummet: hansgrohe konsumentmagasin om renovering.

hansgrohe lathund: det gröna badrummet

Det är inte varje dag du gör om badrummet. Så det är lika bra att göra rätt från början, det vill säga hållbart. Med denna guide hjälper hansgrohe dig att göra om ditt badrum till en klimatmedveten wellness-oas. Oavsett om du renoverar ett gammalt badrum eller bygger nytt: här hittar du ett miljövänligt utförande av så gott som alla komponenter, byggmaterial och produkter. Vi låter även en expert på ”sunda bostäder” komma till tals. 

Ladda ner lathunden (engelsk)

Vad innebär hållbar produktdesign?

Vill du veta mer om de hållbara hansgrohe-produkternas inre och yttre värden? Då hittar du intressant bakgrundsinformation om kvalitet, design och garanti här.